Latvijas sociālo darbinieku biedrība

Mēs veidojam sociālo darbu Latvijā!

16.11.2018. Sociālo darbinieku biedrība rīkoja ikgadējo konferenci. Video.

16.11.2018. Sociālo darbinieku biedrība rīkoja ikgadējo konferenci, kuras tēma šogad bija “Sociālais darbs institūcijā”. Konferencē ar referātiem uzstājās sociālā darba jomas speciālisti un iestāžu vadītāji.

Konferenci atklāja Sociālo darbinieku biedrības priekšsēdētāja Linda Ozola ar sasveicināšanās runu, kurā pateicās biedriem par darbību biedrībā un novēlēja visiem konferences dalībniekiem un runātājiem izdevušos dienu!

Kā pirmā runātāja, tika aicināta Hronisko slimnieku īslaicīgās aprūpes nodaļas vadītāja, sociālā darbiniece no Rīgas 1.slimnīcas Rita Rindža, kura runāja par tēmu “Sociālais darbs ārstniecības iestādē”

Ieslodzījuma vietu pārvaldes galvenā inspektore Mudīte Kruvese runāja par tēmu “Sociālais darbs ieslodzījumu vietā”

Sociālo darbinieku biedrība tika radīta sociālajiem darbiniekiem un profesionālās sociālā darba prakses attīstīšanai, tāpēc ar savu personīgo pieredzi un atziņām par sociālo darbu dalījās Sociālo darbinieku biedrības biedre Oksana Krastiņa referātā “Es, sociālais darbinieks! Personīgā pieredze sociālajā darbā”

Savukārt Valsts sociālā aprūpes centra “Rīga” direktore Elvīra Kisele runāja tēma “Sociālais darbs valsts sociālās aprūpes centrā”

Konferences laikā notika paneļdiskusija par tēmu “uz klientu orientēts sociālais darbs: kā samazināt laiku papīrdarbam un palielināt kontaktdarbu ar klientu”, kurā piedalījās sociālā darba speciālisti: Rita Rindža, Oksana Krastiņa un Salaspils novada Sociālā dienesta sociālā darbiniece Inese Leitāne. Paneļdiskusijā tika diskutēts par jautājumiem:

  1. Visi uz diskusiju uzaicinātie ir eksperti sociālajā darbā vai sociālā darba vadībā. Tāpēc pirmais jautājums ir – kādas pirmās asociācijas / komentāri rodas no diskusijas tēmas nosaukuma?
  2. Dokumentēšanai patērētais laiks tiek uzskatīts par tādu, kas mazina iespējas strādāt tieši ar klientu. Kā diskusijas dalībnieki savā praksē ir centušies mazināt “papīrdarbu” jeb dokumentēšanai veltāmo laiku?
  3. Ne visu laiku, ko mēs tērējam dokumentēšanai, var nosaukt par tādu, kas nav lietots klienta interesēs. Kad “papīrdarbs” jeb dokumentēšana ir nepieciešama un attaisnojas kā sociālā darbinieka darba laika patēriņš?
  4. Kas raksturo uz klientu orientētu sociālo darbu? Kā panākt mikropraksē/sociālā darba administrēšanā, lai orientācija uz klientu un viņa vajadzībām dominētu?

Konferences otrajā daļā ar referātiem uzstājās iestāžu vadītāji:
Biedrības “Latvijas Samariešu apvienība” valdes loceklis Andris Bērziņš runāja par tēmu “Kāpēc Aprūpes plānošanas sistēma (APSis)? – birokrātijas mazināšanas iespējas, digitalizējot sociālo darbu

Rīgas domes Labklājības departamenta Sociālās pārvaldes priekšnieks, direktora vietnieks Mārtiņš Moors runāja par tēmu “Sociālais darbs ar veciem cilvēkiem”

Rīgas Sociālā dienesta vadītājs Ervins Alksnis runāja par tēmu “Sociālais darbs sociālajā dienestā”

Konferences noslēgumā notika paneļdiskusijas ar nosaukumu “uz klientu orientēts sociālais darbs: kā samazināt laiku papīrdarbam un palielināt kontaktdarbu ar klientu”, otrā daļa, kurā piedalījās iestāžu vadītāji: Salaspils novada Sociālā dienesta vadītāja Gunta Gumbina, Andris Bērziņš un Ervins Alksnis. Diskusijas dalībniekiem tika uzdoti tādi paši jautājumi, kā pirmās paneļdiskusijas laikā sociālā darba speciālistiem.

Konferences laikā tika veikta video tiešraide Sociālo darbinieku biedrības mājas lapā un Sociālo darbinieku biedrības Facebook kontā. Kā arī tika norādīts tālruņa numurs, uz kuru tika dota iespēja sūtīs jautājumus konferences dalībniekiem, šāda iespēja tika izmantota.

Komentāru iespēja šobrīd ir liegta.